06 September 2009

sakit hati kerana hati sakit..;-(


Assalamualaikum...
Apa khabar hati?..Sakit hati??? owh...memang pedih...kenapa? hanya yang mengalaminya mengetahui betapa parahnya perasaan ini..."Sakitnya hatiku, emah!",kata seorang sahabat kepada rakan serumahnya. Sabarlah. Kadang kala kita perlu redakan keadaan. Beri tempoh untuk akal berfikir.

Wau...akhirnya, dalam diam kau hadir membawa penyelasaian. Kebuntuanku mungkin ada penawarnya, lintasan hatiku terhadap apa yang sedang berlaku sebentar tadi. DIAMMU UBI...hehe, bagus kawanku...untung aku bersahabat denganmu.. (apa benefits kau peroleh dari berkawan denganku?..huhu)..Hadirmu ke sisi ku dengan sebatang pena dan buku yang tercatit hadis yang berguna...moga menjadi penawar buat kesakitanku kini...

Erm..sakit hati tidak mengapa lagi...apa terjadi jika hati sakit??? bagaimanakah cara untuk kita trace hati yang sedang sakit... salah seorang kawanku kini berada di yaman pernah berkata, SAKIT HATI KERANA HATI SAKIT.. erm.. mungkin ini indicatornya untuk ku menilai sama ada hati sakit atau sebaliknya... Tapi.....(banyakla tapi2..hehe)...bgaimana pula kalau hati mati????owh..jangan begitu, kalau hatiku sudah mati pasti sudah tidak diendahkan semua ni...

Kalau hati sakit..."check solat" terngiang-ngiang suara seorang sahabat (product of BUMI WAKAFAN)...wah parahnya, bukan perkara main2...hati sakit berpunca dari solat yang tidak sempurna...Jagalah hati, jangan dikotori...kalau dah kotor?cucila...huhu..nak cuci perlu bermujahadah..tawan nafsu to become "educated nafsu" then only nafsu be your best friend...;-)

ranking nafsu terkini=lawwamah...kalau aku berjaya mencapai mutainnah pasti hatiku gembirakan??? aku memujuk hatiku sendiri...hehe...BERTENANGLAH WAHAI HATI..;-)

Mutmainal qulub~~~

1 comment:

Anonymous said...

aku sakit hati dengan pasangan... aku nangis jer arinie...