12 September 2009

Dimana ketenangan dan dimana bahagia?

Dimana ketenangan dan dimana bahagia? Teringat aku akan lirik lagu nadamurni yang bermain dibibirku sedari usia tujuh tahun. Kadang kala kita menyangka hari cerah hingga petang rupanya gerimis di tengahari. Hasratku ingin menawan hati mu tetapi pemilik hatimu lebih layak ke atas hatimu.;-). Aku hanya mampu berusaha, DIA yang menentukannya.

Dimanakah nilai kasih sayang antara kita?selamatkanlah kami dari memutuskan silaturahim. Akal bersuara sabarlah. Mungkin mereka memerlukan masa untuk mengeksploitasikan kebijaksanaanku, kata akal, hadiah teragung dari Allah yang membezakan aku, engkau dengan haiwan.

Aku bukanlah seorang pewira.

PINTAKU agar kita menikmati nikmat kasih sayang. RAYUKU agar kita sama merendahkan kepentingan diri untuk menjamin kebahagiaan bersama. HARAPANKU agar kita terus dalam redhaNYA...DOAKU agar kita tidak tergolong dalam golongan yang kufur nikmatNYA (sengaja aku menghebahkan doaku ini agar hatimu jua terdetik untuk meng'amin'kannya)..

No comments: